El talent d’Andrés Barrera arrasa al 15è aniversari de les Beques Carnet Jove

Andrés Barrera, exalumne del curs professional d'Art Grafic de la Joso, guanya la Beca Carnet Jove de Còmic 2023.

El passat dijous 14 de setembre, al CaixaForum de Barcelona , ​​va tenir lloc la cerimònia de lliurament de les Beques Carnet Jove 2023 . A l’acte van assistir els joves guardonades i representants de les empreses col·laboradores.

L’ Agència Catalana de la Joventut ofereix cada any dotze beques, entre les quals hi ha la beca de còmic. La persona guanyadora d’aquest any es beneficia de la publicació de les vinyetes humorístiques a la revista El Jueves , a més d’una dotació econòmica.

En aquesta ocasió, el recent exalumne del curs professional d’ Art Grafic de la Joso , Andrés Barrera , s’ha endut el premi gràcies a la creació d’un guió original i ple d’humor, una qualitat del dibuix excel·lent i, per descomptat, pel seu talent. A la Joso , les qualitats d’Andreu ja les sabíem, així que no ens sorprèn. El que sí que ens provoca és que sentim orgull i felicitat per ell.

Per avaluar i decidir entre les moltes sol·licituds presentades, es va constituir una comissió de valoració formada per cinc membres: representants de l’ Agència Catalana de la Joventut , Norma Editorial , Edicions El Dijous , FICOMIC i integrants de l’ APIC . Professionals qualificats que es van declinar per l’enginy i la creativitat d’Andrés Barrera.

Andrés va arribar a la Joso sent un xaval d’uns 14 anys a qui li agradava la cultura japonesa. Aquesta va ser la raó per la qual, al principi, venia tots els dissabtes al curs de Manga . Un cop finalitzat, volia més. Així que va decidir formar-se com a professional durant quatre anys més amb nosaltres en el curs d’ Art Grafic .

Anys d’esforç, de no parar de dibuixar, d’aprendre tant de profes com de companys, de gaudir, d’amics, de rialles i més dibuixar, dibuixar, dibuixar. El talent i l’actitud d’ Andrés ja ho està portant lluny. Una beca merescudíssima.

Felicitats, Andreu!