Jaume Collboni i Miquel Iceta tenen una trobada amb representants del sector del còmic sota el context del Bo Cultural Jove.

L'alcalde de Barcelona i el Ministre de Cultura i Esport es reuneixen a Norma Comics amb exalumnes de la Joso i representants del món del còmic.

El passat divendres 8 de setembre, va tenir lloc la trobada entre l’alcalde de Barcelona , ​​Jaume Collboni , el Ministre de Cultura i Esport , Miquel Iceta i un grup de joves per parlar sobre el Bo Cultural Jove . El lloc triat va ser la llibreria Norma Còmics .

Un grup d’exalumnes i professors de la Joso , acompanyats pel cap d’estudis, Josep Maria Polls , van acudir com a part representativa de joves creadors de còmic. Sota l’atenta escolta de l’alcalde i el ministre, tant artistes emergents com consagrads, van aportar les seves idees a les autoritats creant un ambient distès i enriquidor.

Al principi, els polítics es van centrar en el Bo Cultural Jove i van parlar sobretot de literatura en general, mostrant la seva preocupació per com aquesta és cada vegada menys consumida per nens i adolescents. És aquí on va sorgir el tema del còmic com a potenciador de la lectura, considerant-ho també literatura en si mateix i no com un succedani o un subproducte.

El còmic es va proposar no només com a element d’entreteniment, sinó també d’aprenentatge. Tots sabem que una imatge val més que mil paraules, i en un còmic hi ha moltes imatges, per la qual cosa és lògic pensar que sempre ens serà més fàcil aprendre qualsevol cosa que es recolzi en imatges.

Un altre tema important que tractem va ser que cal desvincular la idea que «còmic és igual a lectura per a nens» . En altres països, com ara França, està molt normalitzat que hi ha còmics per a tots els rangs d’edat. Al país veí, tota la família va a la llibreria i cada membre surt amb el seu còmic. Al nostre país hi ha cert desconeixement, fins i tot amb tocs despectius, en aquest pensament que diu que «això és per a nens». En aquest mateix context, parlem sobre les biblioteques. Normalment, els còmics estan ubicats a la secció infantil. Recalquem la importància d’ordre entre gèneres i públic objectiu als prestatges, amb una clara diferenciació, per tal de sortir del tòpic i donar a conèixer que el còmic és per a tothom

Una mesura més que es va proposar va ser donar més suport a artistes, visibilitzant i amb ajudes, no només quan han triomfat sinó també els i les que comencen, incentivant les exposicions, firmes, novetats, etc., donant a conèixer la nostra feina.

En sortim amb l’esperança d’haver estat escoltats i que per fi la nostra professió sigui valorada com es mereix. El còmic és una forma dexpressió artística completa, ajuda, entreté, ensenya. Fa riure, plorar. És per a tots i totes i tots. I, perquè en puguem gaudir, hi ha d’haver producció. La precarietat no va amb la producció. Valorem aquest art increïble que tant ens representa.

Els i les Joseras que van assistir a aquesta trobada van ser: Josep Maria Polls , Moy R., Carlos Moreno , Paula Aranega , Maria Sagrera , Cloe i Dunia Navinés i Romina Molist .

El Bono Cultural Jove és una ajuda del Govern per a joves que hagin nascut el 2005, la qual atorga 400 € per consumir a l’àmbit cultural. Si aquest any fas 18 anys, tens temps de sol·licitar-la fins al 30 de setembre.

*Moltes gràcies a Romina Molist, Cloe Navinés i Paula Aranega per ajudar fent de reporteres ditaratxa s 🙂 💞