La Joso al 41 Comic Barcelona. Una crònica més però diferent.

Classes magistrals, una expo, tallers, firmes i ensopegadors fanzines. T'expliquem en un tres i no res com ho passem al gran saló del Còmic a Barcelona.

Esgotament post saló, Setmana Santa pel mig… Segurament, anem una mica tard amb la nostra crònica del 41 Comic Barcelona , ​​així que t’ho expliquem des d’un punt de vista diferent a la resta de cròniques. Aquí va!

9:30 del matí del divendres 31 de març. Una persona corre per l?avinguda Maria Cristina de Barcelona. Envoltant una cua interminable i esquivant obstacles fets de periodistes i càmeres de televisió, aconsegueix arribar al pavelló 5 de la Fira. Ensenya la seva acreditació ( pip) i entra. Originals de Escobar , de David López , storyboards del director Álex de l’Església… però no es pot entretenir, encara no ha arribat al seu destí. Més tard.

Sota un sol abrasador —cada vegada més habitual per a aquesta primerenca època de l’any— i l’olor de tots els àpats del món provinent dels foodtrucks, arriba al pavelló 2. Als seus ulls no els cal acostumar-se al canvi de llum per fi veure’l. L’estand de la Joso .
Así empezaban tres días frenéticos llenos de cómics, clases magistrales, firmas y reencuentros con un montón de amigues artistas.

Tornem amb estand. Com sempre, el personal de la Joso Mariona , Carles , Coral i les que anàvem i veníem, com Adriana, que l’albirava seguint la notícia a tot arreu alhora— regenten el lloc informant i rebent profes, exalumnes i artistes en general, amb un somriure i cafè. Una de les coses de les quals sentim més orgull a la Joso és del talent de lxs alumnxs. Per aquest motiu, mai no falta el seu espai a l’estand.

En aquesta edició, un tsunami de fanzines, a cadascú millor, van inundar cada taulell fent que certa persona que us relata l’experiència s’arruïnés una mica en no poder resistir-se a adquirir aquestes obres. Podeu fer una ullada als fanzines al nostre feed d’Instagram, que una que diu que escriu i Robert amb els seus dissenys ho han deixat preciós.

Però l’estand no era l’únic, ni de bon tros, que va aportar la Joso al 41 Comic Barcelona.
Caminamos hacia la zona de talleres y llegamos al escenario
ComiXperience, on Josep Maria Polls, Santi Cases i Jordi Pastor són els mestres de cerimònies de les masterclasses. I OMG les Masterclasses! Es ve llista de noms perquè et facis una idea: Àlex Fuentes i Damià, Danide, Pere Pérez, Sara Soler, Loreto Aroca, Maribel Conejero, Ernest Sala i Mado Peña, Rafa Barragán i Sandra Díaz.
Y colándose por la izquierda, la loca grabación del podcast
L’hora random , amb Kenny Ruiz, Renato Roldán , Vicente Vegas i Enrique Vegas . CA-SI-NA-DA . Tu també t’has imaginat un oe! darrere de cada nom? Emmm… ok. Res, res… Bé, per al proper post demanaré a Genís que posi efectes de so, que si és un crac als comandaments de l’Enterprise del ComiXperience , segur que això també ho farà fetem.

Molt a prop ens trobem el taller i el concurs de dibuix. La nova incorporació de  la Joso , Oihane , i la meravellosa dibuixant Maria s’encarreguen que tot vagi bé.  Vas participar? Si és així, els guaperes que impartien el taller eren Alejandro , Arkaitz i Rafa , exalumnes, artistes i millors persones. Uns passos més enllà, l’Oriol , la Irene i la Berta ajudaven a donar vida als teus dibuixos al taller d’animació.

Sabies que la Joso forma part del projecte internacional Comic Art Europe ? L’exposició Visions of Tomorrow , sorgida d’aquesta iniciativa de quatre socis de quatre països diferents, també va tenir lloc al 41 Comic Barcelona . Pots llegir més sobre aquesta expo a l’article anterior de les Joso News .

Ara, passejarem una estoneta. Bé, passejar, allò que es diu passejar… Ja que, cada dos passos en aquests tres dies, ens trobem amb amigues com Konata, Danide, Santi Cases, Eva XGreen, Míriam Bonastre, Xavi Benítez, Sagar, Jandro, Carlos Moreno, Sara Soler, Francis Portela i un llarg etcètera que ens obliguen, amb molt de gust, a parar a saludar ia portar-nos unes firmes maquíssimes. Moltes gràcies!

Doncs res, que hem aparegut al Artist Alley i Zona Fanzines i com que ens hem arruïnat una mica més amb la passada de prints i cosis de les estimadíssimes Enara i Misha, Fer Casaus, Paula Arànega, Efra Pérez, Ramon F. Bachs, Alex Santaló i Alex Gallego.

Corre! Surt a la plaça. Pren aire. Ja és diumenge 2 d’abril , cap a les sis de la tarda. Tornem a la persona que corria al principi daquesta crònica. Un grup de 4t d’Art Grafic la veu i la saluda. La persona s’hi acosta. «Com està anant?» Tres, Adrià , Cèlia i Romina , ens expliquen que durant el saló han tingut entrevistes amb editors. Quina emoció! D’aquesta experiència sempre se n’aprèn. Avui no va de si surts amb feina o no. Va de saber com funciona. Va de viure-ho. Viure’l i continuar aprenent. I això és el que volem a la Joso , que mai deixis d’aprendre. Que mai deixis de dibuixar. I que siguis feliç dedicant-te a allò que més t’agrada.

Així que, després de tres dies frenètics de còmics, classes magistrals, firmes i retrobaments amb un munt d’amigues artistes ens quedem amb aquesta idea que ens acompanya sempre. Mai deixeu d’imaginar. Mai deixis de crear. No deixis mai de dibuixar.