Neix la beca Comic Barcelona per a nous talents

L'autor/a seleccionat/da es beneficiarà d'una residència de tres mesos, equipament i dietes per fer un projecte d'historieta.

FICOMIC (Federació d’Institucions Professionals del Còmic) i l’associació LYON BD ORGANISATION han aconseguit un acord per a la realització conjunta de la BECA COMIC BARCELONA , que consistirà en un programa de residència de tres mesos a Lió, França, fomentant l’accés de joves dibuixants i guionistes a l’àmbit del còmic professional. Aquesta ajuda a la creació d’un projecte d’un còmic inèdit, adreçada a joves talents, pretén promoure la imaginació en l’àmbit específic de la historieta gràfica, facilitar les xarxes de col·laboració entre creadors/es, promoure la mobilitat dels/de les artistes nacionals a l’estranger, fomentar la innovació a la producció artística i enfortir els vincles entre institucions culturals de França i Espanya.

La primera BECA COMIC BARCELONA comptarà amb un jurat d’excepció format per les autores Nadia Hafid i Ana Galvañ , la crítica d’art i divulgadora Mery Cuesta , el teòric i comissari Toni Guiral , Josep Maria Polls (director d’estudis de l’Escola Joso) , Nicolas Piccato (director de Lió BD Festival) i Borja Crespo, director de continguts de Comic Barcelona .

Per participar en el procés de selecció de la BECA COMIC BARCELONA llegeix atentament les bases de participació i aplica- hi .