Experiència al Festival Internacional d’Animació d’Annecy

Quatre alumnes del curs professional de Concept Art de la Joso viatgen al Festival Internacional d'Animació d'Annecy.

Marta Gràcia (@itsmayanara) , Dana Arnedo (@chyanadana) , Alba Martínez (@alba_clotet) i Laia Anducas (@laiancoart) , exalumnes del curs professional de Concept Art de la Joso , van viatjar aquest juny al Festival Internacional d’Animació d’Annecy .

Una, la Laia, ens explica de primera mà com va ser l?experiència. Podeu llegir la seva crònica a continuació. Moltes gràcies per compartir-ho amb la Joso! 🙂

Va ser una experiència molt xula! El poble és preciós, el paisatge encara més. Fins i tot et pots banyar al llac. Així que va ser com si estiguéssim de vacances! A més, va fer molt bon temps.

Hi havia moltíssima gent però no feia sensació d’angoixa. L’única pega va ser que si no tenies reserva per a alguna projecció o xerrada, podies arribar a fer cua al voltant de dues hores per després no entrar-hi, cosa que segons tinc entès no passa a Angoulême. Tot i així, el dia que sortien les reserves vam tenir sort i vam estar a temps de reservar, perquè van volar en cinc minuts. Així que, excepte dilluns, la resta de dies vam poder assistir a dos o tres esdeveniments.

Després hi ha una zona del MIFA , el mercat d’animació, on hi ha diferents estands d’estudis i productors. Hi havia dues parts, una on podia accedir tothom i una altra on, si ets estudiant, només hi podies accedir un dia i després només podien entrar la gent “pro”. A la primera part hi havia tota una línia d’estands que oferien revisió de portfoli de deu minuts als que passàvem per allà, cosa que estava molt bé perquè les places per a les revisions de portfoli “oficials” que oferia el festival eren poques i cap de nosaltres quatre vam tenir sort (a dos companys de la Joso , Núria Poveda i Adrián Cendagorta , sí que els van escollir i els va anar molt bé!).

Les xerrades que més ens van agradar van ser la de Jorge R. Gutiérrez (on vaig poder parlar amb ell al final i em va dedicar l’artbook de Maya i tots tres!!), la d’Industry tips from Netflix recruiters (les recruiters eren Marina Soto Echaniz i Sneha Shukla ) i la de Develop and Create Memorable Characters de Laurent Auclair . Van ser molt inspiradores i ens van donar diversos consells!

En vam marxar amb molt bona sensació!