Neix la nova beca de còmic creuada entre Barcelona i Angoulême per a talents emergents.

FICOMIC, La Maison des Auteurs d'Angouleme i l'Institut français d'Espanya llancen la nova beca per a joves autores i autors de còmic i fomentar així l'intercanvi cultural entre els dos països.

Amb l’objectiu de donar visibilitat a artistes emergents, les tres entitats també busquen crear oportunitats de trobada i col·laboració entre els i les professionals del còmic espanyols i francesos.

Es tracta d’un programa creuat en què, durant els dos primers anys, autors francesos o residents a França se submergiran a l’escena del còmic del nostre país. Què on ho faran? Al millor lloc per a aquesta comesa, a la Joso. Així és, Escola Joso acollirà i participarà activament en el creixement professional de l’o la becada, on tendirà el seu principal lloc de treball durant els mesos de la seva residència.

A partir de 2026 , el programa s’obrirà exclusivament als autors i autores espanyols/es i/o residents a Espanya. La informació sobre la convocatòria espanyola es donarà a conèixer oportunament a 2025.

Convocatòria espanyola

El programa donarà l’oportunitat d’aplicar per a una residència de 3 mesos a la Maison des Auteurs de la Cité internationale de la banda dessinée et de l’image a Angulema, un prestigiós centre de creació dedicat al còmic i la il·lustració. Durant la vostra estada, el/la beneficiari/ària de la beca podrà desenvolupar els seus projectes en un entorn altament inspirador i professional, a més de tenir accés a recursos i xarxes de contactes que poden ser crucials per a l’avenç de les seves carreres.

En síntesi, aquest programa de residències creuades és una iniciativa innovadora que cerca enfortir els llaços entre les escenes del còmic francesa i espanyola, promovent l’intercanvi d’idees i la col·laboració entre creadors dels dos països. Amb el suport de FICOMIC , la Maison des Auteurs i l’Institut français d’Espanya, els autors i autores de còmic tindran una ocasió única per desenvolupar els seus projectes i carreres professionals.

Més informació:

FICOMIC