El dissabte 13 de maig torna el Dia del Còmic Gratis

Un any més, llibreries i botigues especialitzades de tot el món s'uneixen a aquesta efemèride amb diferents activitats i, per descomptat, regalant còmics.

Després del clàssic i cada vegada més llunyà aturada per la pandèmia de la bestiola, aquest dissabte 13 de maig torna el Dia del Còmic Gratis . La festa, en què botigues de còmics i llibreries regalen exemplars, té lloc a Espanya des del 2010 el segon dissabte de maig. Però saps d’on va sorgir aquesta iniciativa? T’ho expliquem.

Corria l’any 2002. Tobey Maguire es calçava les malles convertint-se així en el primer Spiderman de carn i ossos que vam poder veure a la gran pantalla. Diem «de carn i ossos» perquè el 1977 ja es va emportar al cinema una pel·li d’animació sobre aquest justicier de Marvel , però no ens desviem del tema. Els que tenim edat per recordar l’estrena sabem que va ser un èxit. Un munt de pseudoexperts van sorgir de sota les pedres. Uns l’estimaven, també hi havia qui presumia d’haver llegit tots els còmics i els més puristes sortien a atacar llibertats cinematogràfiques —set, ja hi havia haters abans de Twitter— , però una cosa sí que va quedar clara a tothom: els còmics molen i calia fomentar-ne la lectura.

Aquell mateix dia, sota el context de l’estrena de la pel·lícula de Sam Raimi , un llibreter i fanàtic dels còmics de Califòrnia anomenat Joe Field va ser qui va tenir per primera vegada la idea de regalar còmics durant un dia a la seva botiga. Aquesta iniciativa es va propagar ràpidament —no tant com la del bestiola del principi, però ràpidament en fi— i avui en podem gaudir a més de 65 països.

Aquest dissabte, les editorials han posat a disposició 9 títols que es repartiran a les botigues de Barcelona de Norma Còmics , a Universal ia Antifaz , a més deLadròmina i Nikochan Còmics de Terrassa,
El Rincón del Friki y
Sabadell Còmics de Sabadell,
Pow Cómics de Vilanova i la Geltrú y
Riutori Cómics de Viladecans (fuente: TimeOut).

Aquests són els 9 còmics que podràs aconseguir de forma gratuïta:

Dit això, esperem que gaudiu del Dia del Còmic Gratis i a fomentar la lectura del novè art!