Hola Monstruo crea un premi d’àlbum il·lustrat que inclou edició i 1.300 euros en metàl·lic

Els editors aragonesos afirmen que volen crear “un certamen internacional infantil per impulsar la creació gràfica i literària del gènere”

L’Editorial i l’Estudi Gràfic Hola monstre convoquen el I Premi Hola Àlbum 2023, que defineixen com un certamen internacional d’àlbum il·lustrat infantil que pretén impulsar la creació gràfica i literària del propi gènere. L’objectiu principal és fomentar la producció d’àlbums il·lustrats infantils a través d’aquesta convocatòria”, expliquen els promotors Mariela Cisneros i Israel Gómez.

Per què un premi d?il·lustració?, els preguntem. “Ens hem enfocat a aquest tipus de premi perquè volem que ens arribin obres completes d’àlbum il·lustrat i donar oportunitat a il·lustradors, escriptors i autors integrals de tots els gèneres que no hagin publicat, però no és un requisit principal. El concurs està obert a artistes que ja han publicat obres i als que encara no han tingut l’oportunitat de fer-ho”, diuen.

En un món on cada vegada hi ha més concursos, també al món de la Literatura Infantil i Juvenil (LIJ), expliquen així els models que segueixen, atès que per exemple que el segell saragossà Apila té un concurs ja conegut a Aragó ia Espanya i diversos llocs del món. “Estem oberts a qualsevol mena de projecte, innovació d’il·lustració, sempre que sigui reproduïble en paper. Apostem molt per les històries bones, originals, que ens ensenyin valors, divertides i amb molt de color”, insisteixen. “Amb aquesta idea, voldríem destacar l´obra d´autors i il·lustradors professionals”.

Font: Heraldo