Comics Beyond – The Training Week.

La iniciativa europea per a l'intercanvi i la circulació d'artistes del còmic ha ofert una setmana plena d'activitats a Amadora.

La primera setmana de juliol (de l’1 al 6), va tenir lloc a Amadora, Portugal, la Training Week organitzada pel projecte europeu Comics Beyond, on un grup de dotze artistes del còmic van poder estimular i se’ls han proporcionat competències en diferents àrees com contractació, administració, creació, negociació i altres formes creatives. Totes les activitats es van centrar en tres temes principals: el museu, els jocs i la música.

L’objectiu d’aquesta Training Week és reforçar l’ocupabilitat dels artistes europeus del còmic permetent adquirir coneixements i actius professionals durant la setmana de formació per desenvolupar noves habilitats com: l’esperit empresarial, la creació d’espectacles de còmic i música, videojocs o col·laboracions amb museus.

Ha estat una setmana plena d’intercanvi cultural i artístic, seminaris, workshops i molts còmics. Jordi Sempere, dibuixant i profe de la Joso, va ser un dels encarregats d’impartir i participar en aquestes xerrades.

Tot el feedback rebut ha estat més que bo. Tant ponents com artistes parlen de l’experiència com una cosa molt positiva que repetirien sense pensar-ho.

Comics Beyond és la nova iniciativa de la societat formada per Comic Art Museum de Brussel·les a Bèlgica, Amadora BD / Amadora Municipality de Portugal, On a Marché sur le Bulle de França i Visiona / COMICON Napoli a Itàlia, sent l’Escola Joso una col·laboradora del projecte juntament amb The Lakes International Comic Art Festival, Art Bubble i Rendez-Vous de la Bande Dessinée d’Amiens.

Si tu també vols viure una experiència com aquesta, no et perdis les següents activitats seguint https://www.instagram.com/comicsbeyond.eu/