Cristina Laviña Ferez, una apassionant carrera a la indústria dels videojocs.

La concept artist i il·lustradora ens explica en primera persona la seva experiència durant el procés creatiu.

Cristina Laviña Ferez és il·lustradora i concept artist nascuda a Barcelona i resident a Los Angeles. Ha treballat per a companyies com Opus Artz, Blackbird Interactive, arribant a la posició de Lead Concept Artist a Respawn Entertainment, en què treballava a l’aclamat videojoc d’acció Apex Legends.

Ha plogut molt des que Cristina va passar per les aules de la Joso per fer el curs de Manga. Va ser el 2003, essent aquest un curs especial. Per primera vegada (i per fi, no ens enganyarem) vam tenir una classe on predominava el nombre de dones. Un canvi de paradigma que va obrir les portes a les següents generacions plenes de talent.

Avui, sent la Principal Character Concept Artist a Wildlight Entertainment, Cristina ens explica la seva experiència durant la creació d’ Apex Legends .

Apex Legends.

«Vaig tenir la gran sort de tenir un Art Director del calibre de Jung Park, que em deixava anar a treballar a les parts del projecte que més m’agradessin. Aleshores estàvem preparant l’Artbook i encara no teníem portada. Un dia vaig arribar a l’estudi i vaig dir a Jung que m’agradaria que la portada del nostre artbook fes homenatge a aquestes portades mítiques que Capcom solia fer amb tots els personatges de Street Fighter. A Jung li va agradar tant la idea que em va adjudicar la tasca de crear una portada amb tots els personatges de les Seasons que havien sortit fins ara.»

.«Durant els meus tres anys a Respawn, majoritàriament vaig estar treballant a Apex Legends creant personatges principals, keyart i skins. Rampart va ser la primera llegenda que vaig dissenyar. Quan vaig entrar en el projecte, aquest personatge ja estava en desenvolupament, així que no vaig tenir gaire temps per explorar, tot i així vaig tenir una imatge molt clara de com volia que Rampart es veiés i comportés. En el procés de dissenyar llegendes noves, l’equip de Concept treballa molt a prop amb els departaments Game Design i Narrative. Habitualment teníem un kit d’habilitats que es feia temps que testejava i una breu història del personatge. A partir d’aquí, Concept es posa a treballar i proposar solucions diferents perquè el Kit de Game Design funcioni estèticament i funcionalment. L’equip d’Apex és super col·laboratiu, cada departament té força màniga ampla per crear les idees que funcionaran millor per al personatge.»

.«Durant els meus tres anys a Respawn, majoritàriament vaig estar treballant a Apex Legends creant personatges principals, keyart i skins. Rampart va ser la primera llegenda que vaig dissenyar. Quan vaig entrar en el projecte, aquest personatge ja estava en desenvolupament, així que no vaig tenir gaire temps per explorar, tot i així vaig tenir una imatge molt clara de com volia que Rampart es veiés i comportés. En el procés de dissenyar noves llegendes, l’equip de  Concept treballa molt a prop amb els departaments Game Design i Narrative. Habitualment teníem un kit d’habilitats que es feia temps que testejava i una breu història del personatge. A partir d’aquí, Concept es posa a treballar i proposar solucions diferents perquè el Kit de Game Design funcioni estèticament i funcionalment. L’equip d’Apex és super col·laboratiu, cada departament té força màniga ampla per crear les idees que funcionaran millor per al personatge.»

Fulls d’expressions:

«Sempre he estat una fan del manga, l?animi il?animació en general. Una de les meves coses preferides de veure són els fulls dexpressions que es fan en animació. Aleshores en el projecte ningú havia fet fulls d’expressions, però per a mi són fonamentals per entendre el personatge en tota la seva plenitud. Als animadors els va agradar tant poder tenir aquests fulls com guia que a partir de Rampart els fulls d’expressions van passar a estar dins de les tasques de producció.»

Rampart:

«Rampart va ser el primer personatge que es va crear amb una clara connexió amb Titanfall (que és d?on ve la franquícia). Aquesta és la primera il·lustració en què es veu un personatge d’Apex “tunejant” un Titan (el Northstar) per convertir-lo, cosa que es veuria en temporades següents, en el vestit especial de Valkyrie.»

Valkyrie:

«Valkyrie portava en desenvolupament força temps. Quan em va arribar la tasca de dissenyar-la, em vaig enamorar del personatge instantàniament. Li vaig demanar a Jung que volia desenvolupar tot el que en pogués, a dia d’avui encara és un dels meus personatges favorits. Valkyrie em va fer tornar a tota la nostàlgia que tinc pels animi amb què vaig créixer, com Evangelion, Ghost in the Shell i molts altres animi dels 80-90’s.»

Conduit:

«El disseny de personatge de Conduit va ser desenvolupat per la gran artista Rachel Gagner i la supervisió de Brett Marting.
Los dos son geniales artistas.
En este caso se me adjudicó a mí hacer la ilustración para este personaje.
Conduit es un personaje muy interesante y divertido y quería hacer énfasis en la relación que tiene con su familia, tan cercana, a pesar de la oposición de su hermana a participar en los juegos de APEX.
Conduit ha sido fan de las leyendas y ahora es una de ellas, así que tenía que compartir su primer kill con su familia.»

Fulls d’expressions:

Rampart:

Valkyrie:

Conduit:

Los dos son geniales artistas.
En este caso se me adjudicó a mí hacer la ilustración para este personaje.

L’art de Cristina aporta una mica més a l’experiència de joc. És un afegit que crida l’atenció, que ens fa gaudir molt més de les històries en què ens submergim. Aquest és el treball dels artistes que dediquen el seu talent artístic als videojocs i als jocs de taula.

T’agradaria ser concept artist com Cristina? A la Joso t’ensenyem! Fa el primer pas i informa’t sobre el curs professional de Concept Art.