Obert el termini per participar al XXXI Concurs de Còmic ‘Ciutat de Torrelavega. Històries d’aquí i d’allà’

El regidor de Joventut, Nacho González , ha informat que avui s’obre el termini de presentació de treballs per participar al XXXI Concurs de Còmic ‘Ciutat de Torrelavega. Històries d’Aquí i d’Allà’ adreçat a dibuixants no professionals d’entre 12 i 30 anys, tant de manera individual com col·lectiva, entre guionista i dibuixant. Un concurs que està dotat amb 2.500 euros a premis. Els treballs es podran presentar fins el 26 dabril a les 14 hores.

Es tracta, ha dit González, d’un esdeveniment “consolidat” a la programació de la ciutat que s’ha caracteritzat per la “qualitat” dels treballs presentats. Així per exemple, s’ha referit a “grans artistes” que han passat per aquest certamen com són, entre d’altres: Álvaro Martínez Bueno, Álvaro Iglesias, Iñigo Ansola, Álvaro Terán, Rubén Ojeda (Mudito), Silvestre Santiago Pejac, Laura Sua Campo , Roberto Raba López, José Manuel Córdoba Arias…etc.

Pel que fa a les bases, el regidor de Joventut ha explicat que el tema dels treballs és lliure, els personatges hauran de ser originals, de creació pròpia i inèdita; i el contingut de les obres no podrà atemptar contra la dignitat de les persones i dels animals.

Les categories de participació es divideixen en:

CATEGORIA A: joves de 12 a 17 anys.

➢ PRIMER PREMI: 400 €

➢ SEGON PREMI: 200 €

CATEGORIA B: de 18 a 30 anys.

➢ PRIMER PREMI: 1.300 €; previ encàrrec de la Regidoria de Joventut del disseny de la cartelleria del XXXII Concurs de Còmic ‘Ciutat de Torrelavega. Històries d’aquí i d’allà”.

➢ SEGON PREMI: 600 €

A més, ha indicat el regidor de Joventut, per a ambdues categoria, sense distinció d’edat, s’ha convocat el Premi Especial ‘Històries d’Aquí’ al millor còmic ambientat a la ciutat de Torrelavega (les historietes s’hauran de desenvolupar a Torrelavega com a espai físic). premi consistirà en un abonament per a dues persones al cicle Teatre Jove del proper Festival d’Hivern.

Font: https://www.radiostudio88.com/