l’Organització Espanyola per al Llibre Infantil i Juvenil (OEPLI) convoca els premis lazarillo 2023

Per estimular la producció de bons àlbums il·lustrats destinats al públic infantil i juvenil, l'Organització Espanyola per al Llibre Infantil i Juvenil (OEPLI), amb el patrocini del Ministeri de Cultura i Esport i McDonald's, convoca el Premi Lazarillo Àlbum Il·lustrat 2023.

Aquest guardó, el més antic en la literatura infantil i juvenil, va ser convocat per primera vegada el 1958, i des del 1986 se n’encarrega l’ Organització Espanyola per al Llibre Infantil i Juvenil (OEPLI) , amb el patrocini del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport i de McDonald’s. Es convoca en dues modalitats: Àlbum Il·lustrat i Creació Literària (enguany per a textos de narrativa, poesia o teatre adreçats a lectors a partir de 12 anys). La dotació de cadascun dels premis és de 6.000 euros.

El termini per presentar els treballs (que han de ser inèdits, sense compromisos de publicació i escrits en qualsevol de les llengües de l’estat espanyol) finalitza el 30 de setembre de 2023 per a la modalitat de creació literària, i el 30 de novembre de 2023 per a la d’Àlbum Il·lustrat.

El veredicte del jurat tindrà lloc al mes de març o abril de 2024 i la proclamació i entrega del Premi serà en el marc de la Fira del Llibre de Madrid.

A l’edició de 2022 van resultar guanyadors Javier González Calero a la categoria de creació literària i Mercè López juntament amb Javier Bermúdez López a la categoria d’àlbum il·lustrat.