Toni Mengual visita la Joso per impressionar amb una masterclass de luxe.

El reconegut animador 2D arriba a Escola Joso per fer una classe magistral i explicar-nos la seva experiència al món de l'Animació.

Ni Instagram, ni TikTok, ni Twitter (perdó, X), ni res. Ni rastre. Només una pàgina de LinkedIn que no actualitza des del 2021. Per què? No cal. The Red Turtle, L’Illusionist, Chico i Rita, El Cid, la llegenda, The French Dispatch… un currículum gairebé tan llarg com el palmarès de premis a festivals com Cannes, Los Goya, nominacions a l’Oscar, els Cèsar… No tenim gigues suficients en aquesta pàgina per explicar per què a Toni Mengual no li cal sortir a les xarxes.

Aquesta setmana hem tingut el plaer de rebre a la Joso aquest geni de l’animació. El passat 25 de juliol, els i les alumnes dels cursos professionals d’Animació per a Acting 2D i 3D, Art Grafic i totes aquelles persones que es van interessar per conèixer el mestre van assistir a la masterclass que ens va brindar Toni Mengual durant dues hores i mitja a la Joso.

En una primera instància ens va parlar del seu recorregut com a animador, va recordar els seus inicis, els projectes, comptant anècdotes, reptes i situacions en què l’han portat on és i amb què també es podran trobar els i les futures animadores en aquesta professió. Destaquem un dels primers consells que va donar: Hem de saber i poder treballar amb diferents estils i, per això, cal treballar molt i en molts projectes diferents.

Més tard, durant la segona part de la masterclass, ens va explicar els seus mètodes de treball, fent-se servir de les seves pel·lícules com a exemple. També va mostrar tècniques i trucs per obtenir animacions de personatges consistents, eficaços i que transmetin emocions.

Cap al final de la xerrada, vam estar parlant sobre el nou curtmetratge que està fent com a director. Curt en què estan treballant diversos exalumnes del curs professional d’Animació per a Acting 2D i 3D de la Joso. Aquesta setmana, hem tingut la sort de presenciar-lo en directe, ja que, aprofitant la seva estada a Barcelona, ​​convidem el Toni i els i les noies a treballar a les nostres instal·lacions. Per a les que vam ser allà va ser una cosa hipnòtica. A més, ens va fer molta il·lusió tornar a veure les seves cares i les persones professionals que s’han convertit. Ens fan super feliços.

Moltíssimes gràcies, Toni! Esperem tornar a tenir-te a la Joso ben aviat.

Aquesta masterclass forma part de les moltes activitats dins del curs professional d’Animació per a Acting 2D i 3D d’Escola Joso. Voleu viure l’experiència? T’agradaria treballar en un futur en grans produccions com ho estan fent els nostres i les nostres exalumnes?

Fes clic aquí i descobreix com 😉