Workshops juliol 2024

Il·lustració professional per a jocs de taula

Workshops estiu

Mes de juliol

Horari

Dimarts i dijous de 16.30 a 19h.

Durada

20h.

Un curs per dotar els coneixements, el lèxic i els referents per accedir al món laboral dels jocs de taula.

Il·lustració professional

per a jocs de taula

Aquest curs va dirigit a alumnes amb unes habilitats bàsiques de dibuix, que vulguin aproximar-se i aprofundir el coneixement de la indústria dels jocs de taula per poder oferir un servei especialitzat als seus potencials clients.
Es combinaran una amplia part teòrica i una part pràctica, que es podrà complementar amb un projecte voluntari dels alumnes, segons disponibilitat i interès.

Previous slide
Next slide

Programa del curs

• Definició de conceptes i termes utilitzats dins el món del joc de taula. De la mateixa manera que per a un alumne de còmic és important que conegui conceptes com vinyeta, carrers d’entre vinyetes, globus, enquadraments, etc. l’il·lustrador de jocs de taula ha de conèixer el lèxic bàsic del format a què s’enfronta.
  • Cerca de referències.
  • Conèixer els títols essencials i identificar-ne els estils i els autors.

A la primera classe es convidarà els alumnes a investigar ia jugar als títols que més se’ls cridin l’atenció de la llista proposada. A partir d’aquí a cada classe us suggerirem treballar i reinterpretar els diferents elements d’aquests jocs, i els comentarem durant la sessió pràctica de la classe.

• Partim de l’element que ha de resultar més assequible a qualsevol dibuixant, independentment del coneixement dels jocs de taula.

• Començarem a diferenciar estils i tendències segons el mercat al qual es dirigeix ​​el joc. Principalment parlarem d’Alemanya, França, els Estats Units, Espanya i la resta del món.

• Les icones són el recurs gràfic bàsic per interactuar amb els jocs.

• Estudi de les icones utilitzades en tot tipus de jocs de taula, distingirem principalment entre icones simples (Magic the Gathering, Star Realms, UnMatched) i icones artístiques (Channel Tunnel, Ganges, Splendor).

• Ús del color. L’il·lustrador haurà de triar el color del seu treball de manera que faciliti la llegibilitat i la jugabilitat.

• Distingirem entre jocs exclusivament de cartes i jocs que utilitzen cartes com a component més del conjunt del joc.
  • Formats, mides i distribucions habituals dels elements.
  • Casos d’ús poc convencional de les cartes
  • Aquests components combinen elements i conceptes ja explicats a les classes d’iconografia i de cartes.
  • Veurem jocs que fan ús i com treballar per treure’n el màxim partit.
  • Explicarem conceptes tècnics bàsics d’impressió i encuny per evitar sorpreses estranyes de producció.
  • El tauler és lʻelement central de gran quantitat de jocs de taula. És l’element que rep l’ús més intensiu i que els jugadors s’escruten durant tota la sessió de joc (que pot durar hores).
  • Distingirem entre taulers de mapes, de jocs de col·locació de treballadors, taulers modulars, taulers de caselles o àrees i distribuïdors dinformació.
  • En veure els elements comuns de molts taulers de joc, entrarem detalladament en veure com fer caselles interessants, i tracks de puntuació.
  • Tornarem a repassar els mercats on buscar feina, entrant en més detall a les editorials més importants.
  • Parlarem de fires i de com preparar un portfoli per una editorial de jocs de taula.
  • Revisarem els projectes voluntaris que els alumnes hagin volgut/pogut presentar.

Professor

David Esbrí

David Esbrí és dissenyador de jocs i il·lustrador. Aficionat al rol ia tot tipus de jocs de taula, ha treballat en projectes per a Dungeons and Dragons, A Game of Thrones CCG i fins i tot com a portadista dels còmics de Warhammer 40|000.

El disseny de Carnevale, un joc d’escaramusses, va rebre una nominació al millor reglament d’un joc de miniatures a la convenció Origins de 2011. També ha codibuixat el còmic Fanhunter: Assalt a la llibreria del districte 13.

A l’actulitat exerceix a temps complet com a editor de la línia de jocs propis de l’editorial Devir

COM POTS MATRICULAR-TE:

Per telèfon

Si prefereixes parlar amb una persona amb molt de gust t'atendrem.

Escriu-nos un email

Envia'ns un email amb els teus dubtes i aviat et contestarem.

info@escolajoso.com

On som

La Joso és a Barcelona al barri de l'Eixample.

Entença, 163

Workshops juliol 2024

Vols més informació?

Omple el següent formulari amb les teves dades personals i ens posarem en contacte amb tu immediatament