Alumne de Còmic del 1989 al 1992

Juanjo Sáez va estudiar art a l'Escola Massana i el curs de Còmic a la Joso i, després de participar en fanzines ara ja de culte com a Cercle Primigeni, la seva tasca com a dibuixant el va fer destacar, per la seva brillantor i originalitat, als camps més diversos ja des dels seus inicis. El seu treball ha despuntat en àmbits com la publicitat per a marques internacionals (primer premi al Festival Publicitari de Sant Sebastià i dos ors al Festival Publicitari Internacional de Cannes), fins al disseny, el món editorial, passant per la premsa i l'audiovisual.

Entre les seves obres cal destacar Viviendo del conte (Astiberri, 2019), mereixedor del premi Junceda al millor llibre per a adults, al qual va seguir L'art. (Random House, 2006; edició ampliada, Astiberri Ediciones, 2016). Així mateix, les seves col·laboracions en premsa, tant nacional com d'ultramar, han estat l'origen de llibres com Crisi d'ansietat (Penguin Random House, 2013), de tarannà més polític, o Hit emocional (Sext Pis, 2015), una mena d'autobiografia musical.

També és el creador de la sèrie d'animació per a televisió Arròs covat / Arroz passat , en què es compten amb lucidesa i humor les aventures i desventures d'un jove de trenta anys. La sèrie va trencar motlles i va collir tal èxit de públic i de crítica (premi Ondas a Espanya i premi Expotoons a Argentina) que es va renovar durant tres temporades. El guió gràfic de la sèrie es va publicar també en format llibre ( Arroz pasado , Random House, 2010).

Després de l'èxit d'aquesta primera sèrie, el 2018 estrena la segona sèrie d'animació de creació pròpia per a televisió, Heavies tendres / Heavies tiernos , un viatge a la infància de l'autor per relatar-nos una història d'amistat, adolescència i heavy-metall entranyable. Actualment es troba preparant el seu nou còmic, Per als meus .