Iniciació al
Dibuix

Definició i objectius del curs

El dibuix i la narrativa gràfica fa molt de temps que caminen de la mà en diferents camps creatius, obrint camins en diferents sectors en l’art del consum.

El curs d’Iniciació és el primer pas per a aquells que aspiren a convertir el dibuix no només una forma d’expressió personal sinó en una professió de futur, un curs pròleg que aspira a dotar l’alumne dels coneixements necessaris que permetin assumir un esglaó superior al seu itinerari formatiu.

Distribució de continguts

El curs està dividit en cinc matèries que es complementen entre si i que tenen com a objectiu crear un entorn de creixement personal i artístic per a l’alumne. Les bases del dibuix es converteixen en el vehicle principal que l’ha de dotar de les eines necessàries per fer front a futurs reptes formatius.

En aquest curs s’aposta de forma decidida pel dibuix en els diferents vessants i manifestacions, tant des del punt de vista de la construcció de la figura i l’anatomia, com del de la comprensió espacial i la perspectiva, que són els dos pilars sobre els que es construirà el futur artista. El procés d’aprenentatge es completa amb la presentació de diferents tècniques i procediments complementaris, com ara la tinta, la composició, el disseny, la història de l’art, la il·lustració i el còmic.

Programa del curs

• Història de l’Art i el Còmic.
  • Dibuix 1
  • Dibuix 2
  • Composició i disseny
  • Tècniques i procediments.

Inscripció

No cal cap prova d’accés prèvia a la matriculació.

Durada

Un curs de 9 mesos.

D’octubre a juny.

De dilluns a divendres de 16 a 20 h.

Itinerari

En finalitzar el curs amb aprofitament, es valoraran els possibles itineraris de l’alumne dins dels diferents cursos que ofereix l’escola.

Professors del curs

El curs serà impartit per professorat especialitzat de gran experiència i trajectòria professional, representants de la diversitat destils i gèneres de la indústria.

Sara Soler

Bruno Hidalgo

Jose luis Losilla

Tomás Morón

Tens preguntes?

Te les responem totes.

?

No cal tenir estudis previs ja que l’accés a alguns cursos com Art Grafic es valora a través d’una prova de nivell o bé amb una entrevista amb lliurament de book. Motiu que també passa al curs d’ Il · lustració , a Il · lustració infantil , a Animació ia Concept Art .

En cas de tenir estudis artístics superiors, també es tindrà en compte.

L’accés al curs d’ Art Grafic és mitjançant una prova de nivell que consisteix a fer un dibuix seguint unes pautes.

Normalment, la prova es fa durant el mes d’abril i hi ha dues convocatòries.

La correcció i notificació de resultats es comuniquen més o menys una setmana després de fer la prova.
En cas de no passar la prova, el nostre equip de coordinació de cursos t’orientarà.

L’accés als cursos d’ Il·lustració i Il·lustració Infantil és mitjançant una entrevista informativa amb el Cap d’Estudis , on hauràs de portar un petit portfoli per poder valorar el teu nivell i l’accés al curs. En aquesta entrevista podràs resoldre qualsevol dubte sobre els cursos, programes i objectius.

L’accés al curs d’ Animació és a través d’una entrevista amb lliurament de book amb el coordinador del curs Juan Carlos Concha . Serà necessari un book específic.

L’accés al curs de Concept Art és a través d’una entrevista amb el coordinador del curs Santi Casas . Serà necessari un book específic.

En aquest cas, no et preocupis. Podem organitzar l’entrevista de forma en línia. També oferim la possibilitat de fer la prova de nivell pel curs d´Art Grafic mitjançant aquesta via. (Exclusiu per a aquelles persones que els és impossible fer-la en format presencial).

Pots emplenar el formulari que trobaràs a la pàgina de cada curs o bé escriu a info@escolajoso.com i t’enviarem tots els detalls.

Per a nosaltres és el nostre actiu més gran. El professorat d’Escola Joso compta amb grans noms propis que compaginen la docència amb la seva activitat com a professionals dins de la indústria del Còmic , la Il·lustració , el Concept Art , l’ Animació , etc.

Treballar amb persones que cada dia s’enfronten amb la indústria és una garantia total d’èxit.

Pots veure tot el nostre professorat aquí .

Normalment, cada any, durant el mes de març, realitzem unes sessions de portes obertes per informar de tot allò relacionat amb els nostres cursos. Actualment es realitzen en format en línia.

A més, podeu venir a demanar informació ia visitar l’escola dins del nostre horari de dilluns a divendres de 9,30 a 13,30 i de 16,30 fins a les 20 hores .

Estarem encantats d’atendre’t.

A partir del mes d’abril arrenca el període d’inscripció per als cursos anuals i d’estiu.

Per suposat. Un cop hagueu passat el procés d’inscripció i de matriculació , us farem arribar un certificat perquè pugueu gestionar el visat d’estudiant.

S’imparteixen principalment en castellà. Tenim alumnes de tot arreu del món.

El material didàctic i el paper utilitzat a classe serà lliurat pel professorat, però el material individual l’haurà de portar l’alumne.

Cada any al mes de juliol, realitzem els cursos d’estiu durant 4 setmanes al mes de juliol .

La gran majoria d’aquests cursos són inicials, encara que també realitzem alguns cursos específics en què es requereix un cert nivell.

Vols més informació?

Omple el següent formulari amb les teves dades personals i ens posarem en contacte amb tu immediatament