Il·lustració digital per a Còmic o Manga

Definició i objectius del curs

Al curs d’introducció a la il·lustració digital assimilaràs totes les bases relacionades amb el color i la seva narrativa, alhora que aprendràs a utilitzar dos dels programes més usats a la indústria: Adobe Photoshop i Clip Studio Paint.

Tot això mitjançant exercicis pensats per assimilar els conceptes de forma orgànica.

Al final de curs seràs capaç de plantejar-te les teves pròpies il·lustracions a color d’una manera més completa i tindràs els coneixements necessaris per poder desenvolupar-les als dos programes més usats de l’actualitat.

Programa del curs

El programa es divideix en dos blocs. Al primer aprendrem a manejar Photoshop a través del desenvolupament de l’habilitat artística, coneixent les eines i funcions.

Al segon bloc ens iniciarem a Clip Studio Paint, programari amb el qual aplicarem la part artística apresa al primer bloc mitjançant exercicis creatius.

• Conceptes bàsics per treballar a l’entorn digital (Resolucions, espais de color, etc.).
  • Eines bàsiques on aprofitarem per practicar el color pla i aprendre a fer servir diferents tipus de capes.
  • Crearem il·lustracions en grisos, repassant teoria de volum i llum.
  • Conversió d’escala de grisos a color.
  • Fotoedició.
  • Psicologia del color, on veurem el significat dels colors i el seu ús.
  • Narrativa del color i el seu ús a les pàgines de còmic.
  • Creació de pinzells.
  • Aprenentatge de la interfície i les eines bàsiques de dibuix.
  • Entintat, pinzells de color i creació de pinzells propis.
  • Eines específiques per a la creació de còmic i introducció de diàlegs.
  • Eines de gestió de projectes de còmic.
  • Aprenentatge de les diferents regles per facilitar diferents parts del
  • dibuix (Ex.:Perspectiva).
  • Entorn 3D. Explicació del funcionament dels models 3D dins del programa i el seu ús.
  • Eines d’autopublicació de projectes.

No cal cap prova d’accés prèvia a la matriculació.

D’octubre a juny.

Dissabtes de 10 a 14h.

Titulació

Diploma propi del centre atorgat en finalitzar el curs d’Il·lustració digital per a Còmic o Manga.

Professors del curs

El curs serà impartit per professorat especialitzat de gran experiència i trajectòria professional, representants de la diversitat destils i gèneres de la indústria.

David Calderón

Tens preguntes?

Te les responem totes.

?

No cal tenir estudis previs ja que l’accés a alguns cursos com Art Grafic es valora a través d’una prova de nivell o bé amb una entrevista amb lliurament de book. Motiu que també passa al curs d’ Il · lustració , a Il · lustració infantil , a Animació ia Concept Art .

En cas de tenir estudis artístics superiors, també es tindrà en compte.

L’accés al curs d’ Art Grafic és mitjançant una prova de nivell que consisteix a fer un dibuix seguint unes pautes.

Normalment, la prova es fa durant el mes d’abril i hi ha dues convocatòries.

La correcció i notificació de resultats es comuniquen més o menys una setmana després de fer la prova.
En cas de no passar la prova, el nostre equip de coordinació de cursos t’orientarà.

L’accés als cursos d’ Il·lustració i Il·lustració Infantil és mitjançant una entrevista informativa amb el Cap d’Estudis , on hauràs de portar un petit portfoli per poder valorar el teu nivell i l’accés al curs. En aquesta entrevista podràs resoldre qualsevol dubte sobre els cursos, programes i objectius.

L’accés al curs d’ Animació és a través d’una entrevista amb lliurament de book amb el coordinador del curs Juan Carlos Concha . Serà necessari un book específic.

L’accés al curs de Concept Art és a través d’una entrevista amb el coordinador del curs Santi Casas . Serà necessari un book específic.

En aquest cas, no et preocupis. Podem organitzar l’entrevista de forma en línia. També oferim la possibilitat de fer la prova de nivell pel curs d´Art Grafic mitjançant aquesta via. (Exclusiu per a aquelles persones que els és impossible fer-la en format presencial).

Pots emplenar el formulari que trobaràs a la pàgina de cada curs o bé escriu a info@escolajoso.com i t’enviarem tots els detalls.

Per a nosaltres és el nostre actiu més gran. El professorat d’Escola Joso compta amb grans noms propis que compaginen la docència amb la seva activitat com a professionals dins de la indústria del Còmic , la Il·lustració , el Concept Art , l’ Animació , etc.

Treballar amb persones que cada dia s’enfronten amb la indústria és una garantia total d’èxit.

Pots veure tot el nostre professorat aquí .

Normalment, cada any, durant el mes de març, realitzem unes sessions de portes obertes per informar de tot allò relacionat amb els nostres cursos. Actualment es realitzen en format en línia.

A més, podeu venir a demanar informació ia visitar l’escola dins del nostre horari de dilluns a divendres de 9,30 a 13,30 i de 16,30 fins a les 20 hores .

Estarem encantats d’atendre’t.

A partir del mes d’abril arrenca el període d’inscripció per als cursos anuals i d’estiu.

Per suposat. Un cop hagueu passat el procés d’inscripció i de matriculació , us farem arribar un certificat perquè pugueu gestionar el visat d’estudiant.

S’imparteixen principalment en castellà. Tenim alumnes de tot arreu del món.

El material didàctic i el paper utilitzat a classe serà lliurat pel professorat, però el material individual l’haurà de portar l’alumne.

Cada any al mes de juliol, realitzem els cursos d’estiu durant 4 setmanes al mes de juliol .

La gran majoria d’aquests cursos són inicials, encara que també realitzem alguns cursos específics en què es requereix un cert nivell.

Vols més informació?

Omple el següent formulari amb les teves dades personals i ens posarem en contacte amb tu immediatament